الأحد، ٢٢ أبريل ٢٠٠٧

يارب هو كل حاجة فيها حسنى وحشه كدة



يارب هو كل حاجة فيها حسنى وحشه كدة


الواد الى اسمه تامر حسنى دة غيظنى قوى عامل فيها بورم وودا مفيش منه حتى فى اغانيه بارد ( هو ليه اغانى حلوة وانا سعات بسمع له ) بس مش ديما عشان الحموضه ويسلام على الشريط الجديد بتاع الواد الفت تامر زفت شريط غريب وقاحه الكلامات الى فى الاغانى حاجة ايه تقرف فى اغنيه اسمها ( اعتزرى للى هيجى بعدى ) انا اخاف اغنيها قدام ابويا ولما بشغلها فى الكسيت بوطى على قدى احسن حد يسمعنى انا هكتب كلمات الاغنيه مش حب فيها بس عشان الى معرفش يعرف ( اعتزرى للى هيجى بعد ى خليه يسمحنى اصل انا اخد كل حاجة فى عهدى وشوفى عهدى كان كام سنه ) اموت واعرف اخد كل حاجة ذى ايه انا مش فاهم فهمونى الواد دة هيشلنى






شيفين الى انا شيفه


قمه الوقاحه والسفاله الواد دة هيجننى والبت دى مش قرفانه

وكمان عامل اغنيه بيتكلم فيها بصوته اسمها ( صوتك متغير ليه فى حد جمبك ولا ايه خلاص فهمت وهقفل بس قبل ما اقفل سلميلى عليه) اموت واعرف عرف منين ان جمبها واحد مش يمكن اخوها ابوها امها اى حد يعنى

ولا لازم الظن ان بعض الظن اسم يا اخى ربنا يخدك



ايه الى دخلها معاه العربيه

سؤال يطرح نفسه بين الشباب دخلت البت دى اذاى العربيه ملهاش اهل

يشوفو بنتهم مع البنى ادم دة الى هربان من التجنيد

والمشكله ان شباب مصر محسسنى انه بطل قومى

ضاعت القيم والاخلاق

سادت التفاهه والنفاق

لتامر حسنى عشاق

ولك الله يا مصر

هناك ١٦ تعليقًا:

بسمه عبدالباسط يقول...

طبعا ضاعت القيم والأخلاق كل حاجة ضاعت
وأحنا واقفين نتفرج لازم نعمل حاجة كل واحد لازم يتمسك بأخلاقياته وقيمة مش يعمل زى الناس دى وأن شاء الله نقدر نغير اللى بنشوفه ده

غير معرف يقول...

el wad 7mada dh s7by
7amada gamed nek w kol elly bey2olo s7 w lazem ya gma3a kolna no2f m3 7mada elly howa mohamed tawfik w kolena lazem nshg3oh yla bena kollna no2llo
gaaaamed ya 7mada w ya rb rbnna yhdeek w tfdl keda 3la tol mlksh d3wa b elsyasa
w 7awel tsht3'l 3la el photo shop w rbna haykrmk en sha2 alah mn ws3a

ابو العربى يقول...

طبعا بوس بوس اول المعلقين على مدونتى واحلى المعلقين ربنا يخليك
وبعدين احنا مش وقفين نتفرج احنا بنحاول على اقد ما نقدر وبنحاول نشجع الى حولينا كمان وبكرة احلى من النهاردة انشاء الله

ابو العربى يقول...

اما انت يا مجهول انا عرفتك اكرم صحبى وحبيبى بس اذاى مليش دعوة بالسياسه انا ضد الظلم فى اى حاجة وضدد الاسفاف بكل اشكاله وبتكتب اسمى بالكامل ماشى وربنا لموريك

Dawshaaa يقول...

مش هقدر اقولك يا حماده غير ان العيب لما يطلع من اهل العيب ميبقاش عيب
بس اللوم فيي الاول و الاخر عالى الاهالى المفسيه اللي سيبين بناتهم و ولادهم للاغاني والمسخره هي اللي ترابيهم
خلييهم يلبسوا بقى

بسمه عبدالباسط يقول...

بجد أنا مبسوطة أنك ضفت لينك مدونتى عندك
شكرا

FrEe.PhArAoH يقول...

انا معاك فكل كلمة قلتها

بصراحة انا بستتقل دمة .. بس له حاجات كتير كويسة

تحياتى ليك

أميرة يقول...

هو بعيدا عن الحقد اللى طالل من السطور وانت بتكلم

حقد وغيرة وحسد وكدة

مع انها ارزاق يعنى

انا بس عندى سؤال هى البت دى لابسة حجاب ليه؟

اه صحيح دة الحجاب موضة تصدق نسيت

ابو العربى يقول...

لا انا مش حاقد عليه يا اميرة ولا مغلول منه ولا حاجة ابداا خالص مالص
انا لو كنت عايز اكون مطرب كنت بقيت مطرب مع ان اصحابى بيقولولى غنى لما تكون لوحدك عشان محدش يحسدك
والبت محجبه بس مش حلوة شكلها غريب
والحجاب بقى موضه انت متعرفيش ولا ايه

غير معرف يقول...

مش لاقيين غير تامر حســــني تستتقلي دمه , بكفي انه رومانسي و اغاني بتعقد و الكل بحبه ,قال ضاعت القيم و الاخلاق قال , تقولوا الزلمه اجا طب فيكم اصلا مش معبركم ولا مهتم يسمع رايكم , بعدين يعلي بتوطي المسجل لما تيجي الاغنية والله ما حد غصبك تسمعلوا اصللا انت ليه حاطط الشريييط , الشريط مبحطوش حد غير اللي بفهموا بالزووق, طبعا ما بدو يعجبك عشان كل البنات قاتلين حالهم عليك غيراان هيك عادتكم الشباب خلصني اسكتتت ما في مثله

غير معرف يقول...

مش مهم اسمى ولكن انا حبيت اقول ان تامر حسنى و غيره من اللى على شاكلته يعتبر مثل مخجل للشباب الشرقى المصرى و هربه من الجيش هو اكبر دليل على انه انسان غير مسئول عن تصرفاته اما موضوع الحقد فاى شاب محترم لا يمكن ان يحقد على شخص زيه لانه مفيش شاب محترم يتمنى انه يبقى زيه

unknown يقول...

انا ما فاهمي هههههههههه محسيسني انكم كلكم مجاهدين في الجيش مشاء الله ومقطعين حالكم قيم واخلاق واللي بيدري بيدري

ما علينا هلاء انتو مخنوقييييين منه مالكم وماله ما يتزفت ولا يموت حتى مدام عاملكم ازمه نفسيه بتابعوا اخباره ليش

بعدين يا اخ ياللي مخنوق من اغانيه وبتوطيها وانت بتسمع مداااااام ما عاجبك ليش اصلا تشتريه ولا ليش بتسمعه عالواطي ولا عالعالي ما تقفله استغفر الله العظيم
وبعدين المتخلفه اللي راميه حالها معاه لا هيفرق معاها ولا مع اهلها مدام وصلت المرحله هيدي فا عادي وهالايام الحجاب ما بقاش بيعني الالتزام ولا معناه زي زمان ممكن يكون غصب موديل موضه اي شي المهم الاخلاق مش الحجاب

بعدين ما تلتهو بحجات تفيدكم وتفيد مجتمعكم وتغني قيمكم يابتوع القيم هههههوتسبوكم من ملاحقه التفاهات والكلام عن فلان وفلان بس عشان تعملو جو وايه واه وانا بتلكم وانا بعرف افتح موضوع وشوفوني وياسلام والتفاهه اللي انتو فيها المواضيع مليانه

ولا قوم انت وهوا زاكرولكم شي يفيدكم ما تامر حسني واحد زيكم جاتله فرصه لو جت لحد الله يعلم شو كان رح يعمل ياعم المطرب اللي صحابك بيتحايلو عليك تغني هههههههههههه

وعلي اسا انه انتو بتجرو عالجيش جري وهوا اللي هربان وعديم مسؤليه
الله يشفيكم

nwwara يقول...

انا مش حعلق غير على جملة واحدة قالها الاخ كاتب النوت>>>ان بعض الظن اثم..
سبحان الله شايفة الكاتب و كل اللى داخلين بيتكلموا عالصورة وكأنهم عرفوا مين اللى فيها وعلاقتها بالمطرب
الصور واضحة اوى انها حد قريب منه وواحدة اكبر منه اخته ويمكن والدته مقبلاه ومخضوضة وهو تعبيرات وجهه فى احدى الصور تأكد ده.. ولو حتى مش كدة على اى اساس قررتوا انها واحدة فيها وفيها واهلها ومش اهلها حتى الحجاب اتريقتوا عليه .. اتقو الله واعملوا انتم لربنا ودعوا الخلق للخالق

المسلمة الالرقيقه يقول...

انا فتاه اردنيه بكره اللي اسمه تامر حسني لأنو يفتقد الى الاخلاق والأدب وفي زيو كتييييييييييير طبعا في العالم العربي الله ياخدهم كلهم وينظف البلد منهم يا رــــــــــب

اللهم انزل علينا رحمتك
ولا تحرمنا منها امييييييييييييييين

المسلمة الالرقيقه يقول...

انا فتاه اردنيه بكره اللي اسمه تامر حسني لأنو يفتقد الى الاخلاق والأدب وفي زيو كتييييييييييير طبعا في العالم العربي الله ياخدهم كلهم وينظف البلد منهم يا رــــــــــب

اللهم انزل علينا رحمتك
ولا تحرمنا منها امييييييييييييييين

المسلمة الالرقيقه يقول...

انا فتاه اردنيه بكره اللي اسمه تامر حسني لأنو يفتقد الى الاخلاق والأدب وفي زيو كتييييييييييير طبعا في العالم العربي الله ياخدهم كلهم وينظف البلد منهم يا رــــــــــب

اللهم انزل علينا رحمتك
ولا تحرمنا منها امييييييييييييييين