الأحد، ٢٤ يونيو ٢٠٠٧

عدد من الشكر لوزارة الصحه



يا حسن يا حسين انا تعبان من يوم الاثنين

هبوط وانخفاض فى الضغط وعدم تركيز وصداع والدكتور كتبلى فواتح شهيه ومهضم وفيتمينات

انخفاض فى سعر الجنيه المصرى امام الجنيه السودانى ادى الى انخفاض ضغط دمى

شكرااا لدكتورة الاستقبال فى المستشفى العام الى كتبتلى محلول ملحى مضاف عليه حقنتين معرفش ايه


شكرااا للممرضه الى علقتلى المحلول الملحى وقلتلى مدد على السرير القذر وجابت بتاع كده علقت عليه المحلول اقذر من السرير


وشكرااا لنموس وزارة الصحه الى فضل مسلينى طول فتره تعليق المحلول وكان مثالى فىاختيارمكان القرص باحتراف


وشكرااا لقطط وزارة الصحه الى فضلت تتخانق مع بعضها وتصدر اصوات العواء الى اول ما بنسمعها نقول فى حد هيموت النهارده


وشكرااا لصحبى الى فضل يهش النموس من عليا ويزعق للقطط وموتنى من الضحك


وشكرااا لكل الناس الى معاها موبيلات حديثه داخل المستشفى ومشغله اغانى ومثليانى


وشكرااا للتمرجى الى شتم الممرضه وقالها يا بنت ستين كلب وكان عملى جو هادى


وشكرااا للممرضه الى شالت المحلول بعد ما خلص بعنف


شكراا قوى يا وزارة الصحه انا كلفتك كتير مره كلب عضنى واخدت 6 حقن مجانا على كام شهر

وكمان ضغطى وطى وكلفتكم محلول ملحى مضاف اليه حقنتين معرفش ايه


المهم انا شايف ان دكتور امتياز لوحده فى الاستقبال حرام وغلط وميصحش ولا ايه رايكم


وادعولى يا جماعه ان ربنا يشفينى

هناك ٢٧ تعليقًا:

Rosa يقول...

يا عيني يا ابو العربي
الف سلامه عليك
وانا من هنا بوجه تحياتي لوزارة الصحة بالواجب العملته معاك دا
:D
لا بجد الف يلامه عليك
خلي بالك من نفسك بقا
و حمدالله عاسلامه :)

غير معرف يقول...

الف الف الف سلامة عليك .......ز وانا اقول بس مش باين ليه اتاريك في ايد وزارة الصحة لا طمنتني عليك بجد

اقدم شكري للرئيس نظرا لمساعيه لجمع شمل الاسرائيليين والفلسطينين ... لالالا ايه اللي بقولوا ده انا دخلت في حاجة تاني

اقصد شكرا لوزارة النقل اللي نقلوك على وزارة الصحة واكيد بعد ده كلو بقيت زي الفل

تحياتي وخلي بالك من نفسك الشعب عايزك امال مين اللي هقولنا حصل ايه في كواليس قمة شرم الشيخ ياابو العربي

بسمه عبدالباسط يقول...

الف سلامه عليك
وربنا ياخد اللى فى بالى
تحياتى لك

yasmina يقول...

سلامتك الف سلامه
بس يا رب ما تمرض مرة ثانية علشان ما تحتاج تشكر وزارة الصحة
:)

المرة الجاية لما تمرض روح وزارة المواصلات ولا السياحة يمكن يحطوك بفندق خمس نجوم تشفى على طول
وتبقى تقول شكرا بجد
:)))

شكرا لكلامك الرائع في مدونتي

ابو العربى يقول...

rosa

الله يسلمك يا غليه

ايامنا الحلوة

اه كنت فى ايد وزارة الصحه
كده هترفعيلى الضغط سيرته بتنرفزنى حرام عليكى
ووزارة النقل ايه بس ده واحد صحبى الى وصلنى بعربيته

ابو العربى يقول...

bosbos

ربنا ياخد الى فى بالى وفى بالك امين يارب

yasmina

اه والله فكره هبقى اروح وزارة السياحه ويودونى فندق 7 نجوم هبقى ذى الفل
وكلامى فى مدونتك اقل ما يمكن ان يقال تحياتى لك صديقتى العزيزة

huda gamal يقول...

ربنا يشفيك يارب ...
امين
وما يحوجكش ولا يحوج حد من عبيده لمستشفيات الحكومه...
فعلا اضحكتنى من فرط الحسره
على فكره اول مره ازور البلوج بس بجد جميييييل اوى ماشاء الله
الى الامام

غير معرف يقول...

بجد الف الف سلامه وربنا يشفيك
البلوج فوق الرائع وأسلوبك مميز موت
انا عالطول ضد العاميه فى الكتابه لكن العاميه بتاعتك معبره وبتلمس القلب
انا معجبه بأغلب ما قرءت فى المدونه بتاعتك
وأول مره ازورها وشكلى هبقى من الزوار الدائمين

الى الامام ياأبو العربى وربنا يرفع عنك

Unknown يقول...

سلامتك بجد

وربنا يشفيك (:

semsem يقول...

الف سلامه
ربنا يشفيك
ولا يحوجك لمستشفى ولا دكتور

شيماء الجيزى يقول...

يااااه انت تعبان وانا معرفش
طب مش تقولى علشان اجى ارزل عليك فى المستشفى
أأأ..قصدى اطمن عليك
:d
مندوب المدونين
:d
>>>>>>>>>>>>>
سلمتك الف سلامه
وشكرا لوزارة الصحه
الا انت كنت فين
فى الاميرى ولا مستشفى النصر
:d

خلى بالك على نفسك وبطل التهور ده
وابقى قولنا علشان يجيلك مندوبنا
:d

تحياتى

غمض عينيك يقول...

باشا مدوناتك جامدة جدا ومن الاخر انا مرابط عندك هنا

تحياتي ليك ولدماغك العالي

محمد سمير

ابو النجوم يقول...

انت تحمد ربنا انك لقيت دكتور وممرضة وتمرجى وكمان محاليل وحقنتين انت هتنهب غيرك بيسبوة مرمى لحد مايودع ولو كان معاة حاجة فى جيبة يلطشوها.
يجوز بس عرفوا انك ابو العربى فعملوا معاك واجب
قشطة ياابو العربى
ابو النجوم

ابو العربى يقول...

huda gamal

ربنا يخليكى ويستجيب منك وميحوجش حد للحكومه فى اى حاجة مش بس المستشفيات

s.a.r.a

كان نفسى اعرف البلوج بتاعك بس عشان ازورك ومتشكر جداا على تشجيعك

ابو العربى يقول...

esraa


متشكر جداا


semsem

يارب من بؤك لباب السما

ابو العربى يقول...

شيماء الجيزى


ربنا يخليكى يا بنت بلدى يا مجدع انا كنت فى مستشفى بورفؤاد العام وبقولك عندى الضغط تيجى تزورينى
هو انا ناقص ههههههههههههه

ابو العربى يقول...

غمض عنيك

ياعم ده انت استاذ ومدونتك اكثر من رائعه وانا بستمرار عندك

ابو العربى يقول...

ابو النجوم

انا خفيت ياعم اول مانت جيت مدونتى واه الحمد لله انى لقيت حد فى المستشفى مكنوش خرجين

غير معرف يقول...

ألف سلامة عليك يا أبو العربى ، بقى أنت الراجل المجدع يعملوا معاك كده أمال بيعملوا ايه مع الناس التانيين

هو واضح إن أنت ضغطت على نفسك بزيادة علشان تمسك لسانك وما تشتمش.. حاول تفك عن نفسك شوية.. الكبت ده مش كويس وخصوصا أنك لسة طالع من المستشفى

غير معرف يقول...

الف سلامه يابرنس ابو العربى دا شهيد ودمر وقتل من الاسرائليين كتيير يعملو معاه كده

reri يقول...

ألف سلامه عليك طبعا
آسفه لو كانت جت متأخره بس أنا مش كنت بدخل أي مدونات ولا حتي مدونتي
عموما ألف سلامه عليك
وبضم صوتي لصوتك في شكر أغني وزاره وأهم وزاره فيكي يا بلد
وهي وزارة الصحه
ولا عزاء للمرضي

سلاماااااااااااات

غير معرف يقول...

اخى الحبيب الغالى
محمد توفيق
والاخوة الزوار الكرام
اسمحوا لى ان يكون تعليقى خارج الموضوع مع شديد اسفى لذلك ولكنها الانتخابات التى بدء التصويت لها فادعوكم الى الذهاب الى مدونة اتحاد المدونين العرب واختيار الاصلح والذى امل ان اكون من بينهم كل الشكر لك والى لقاء قريب ان شاء الله لكم كل الشكر
اخوكم
حسن توفيق

قومى الى الابد يقول...

يا عينى عليك يا ابنى دا انتى تعبان خالص ولا عندك فقر دم ولا ايه بس انت عارف مين اللى تعبان اكتر البلد والحكومة الله يكون فى عونه الوزير الجديد كان فى حاله وماسك مستشفى خاص وفجأة يمسكوه الوزارة الفقيرة المعدومة ولما يقولهم هاتوا فلوس اعمل واعمل يقولوله دى ميزانيتك

ابو العربى يقول...

بحبك يا مصر

فعلا اه والله انا مش هضغط على نفسى وهشتم برحتى بقى خلاص هجى يعنى على صحتى


عمر الشرقاوى

محدش مقدر ياعم مجهوداتى الجباره

ابو العربى يقول...

reri

متشكر جدااا وفعلا لاعزاء للمرضى


حسن توفيق

هنروح وهنشوف مين الاحق يا استاذى الكريم

ابو العربى يقول...

قومى للابد

انا كنت كويس لحد تعليقك
ههههههه انت مع الوزير ولا ايه ده انت قومى ذىى يعنى المفروض عندك ضغط بردو ولا ايه

صاحب البوابــة يقول...

وكلنا يجب ان نشكر وزارة الصحة

:)

الف سلامة

تحياتي اخي